Koppeling van mailbox naar supportticket in AFAS

Nieuws
april 2022
Van supportmailbox naar ticket in AFAS

Eén supportbox voor alle e-mail

Alle supportaanvragen komen in één centrale mailbox binnen. Hartstikke handig omdat daarmee al je gebruikers precies weten waar ze met hun supportproblemen en -aanvragen terecht kunnen. Maar voor opvolging van de tickets is het minder handig. Zo’n gedeelde mailbox kan al snel onoverzichtelijk worden.

Onoverzichtelijk en tijdrovend

Wie is er verantwoordelijk voor welk ticket en wat is de status? Of bij welke klant of relatie hoort het ticket. En wie zorgt ervoor dat het gearchiveerd wordt bij de juist klant in het juiste dossier. Als je dit niet goed regelt, dan is het lastig om snel alle informatie van een supportaanvraag of -ticket terug te vinden.

Automatisch ieder supportticket in AFAS Profit CRM

Gebruik je AFAS als support(ticket)systeem dan is een goede oplossing om je supportmailbox te koppelen. Door middel van een automatisch proces worden de tickets automatisch aangemaakt als dossieritem in AFAS bij de juiste klant. Daarmee kun je je focussen op het behandelen van het ticket in plaats van administratief verwerken ervan. Je hebt één centrale plek voor alle tickets en de status, namelijk AFAS. Dat geeft snel inzicht, minder werk en meer rust.

AFAS dossieritems en workflows

Hoe werkt het proces? Op basis van een mailbericht in de algemene supportmailbox wordt een ticket aangemaakt. Als het afzenderadres voorkomt bij een contact of een organisatie, dan wordt het dossieritem daarop vastgelegd. In de onderwerpregel komt het ID dat hoort bij het dossieritem.

Onbekend e-mailadres

Bij een onbekend e-mailadres, wordt op basis van domeinnaam de juiste organisatie erbij gezocht. Het ticket-ID komt automatisch in de onderwerpregel. Alle correspondentie rondom het ticket wordt gebundeld onder dit ID nummer in het dossier in AFAS Profit

Voordelen koppeling supportmailbox met AFAS Profit CRM

  • Eén centrale plek voor al je tickets – AFAS Profit CRM
  • Focus op afhandelen van tickets en supportaanvragen i.p.v. administratieve verwerking
  • Geen dubbel werk door het automatisch aanmaken van tickets, dossieritems en workflows

Meer weten over de koppeling van tickets naar AFAS dossieritems?

Wij geven om jouw privacy

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.