Eén supportbox voor alle e-mail
Alle supportaanvragen komen in één centrale mailbox binnen. Hartstikke handig omdat daarmee al je gebruikers precies weten waar ze met hun supportproblemen en -aanvragen terecht kunnen. Maar voor opvolging van de tickets is het minder handig. Zo’n gedeelde mailbox kan al snel onoverzichtelijk worden.
Onoverzichtelijk en tijdrovend
Wie is er verantwoordelijk voor welk ticket en wat is de status? Of bij welke klant of relatie hoort het ticket. En wie zorgt ervoor dat het gearchiveerd wordt bij de juist klant in het juiste dossier. Als je dit niet goed regelt, dan is het lastig om snel alle informatie van een supportaanvraag of -ticket terug te vinden.
Automatisch ieder supportticket in AFAS Profit CRM
Gebruik je AFAS als support(ticket)systeem dan is een goede oplossing om je supportmailbox te koppelen. Door middel van een automatisch proces worden de tickets automatisch aangemaakt als dossieritem in AFAS bij de juiste klant. Daarmee kun je je focussen op het behandelen van het ticket in plaats van administratief verwerken ervan. Je hebt één centrale plek voor alle tickets en de status, namelijk AFAS. Dat geeft snel inzicht, minder werk en meer rust.
AFAS dossieritems en workflows
Hoe werkt het proces? Op basis van een mailbericht in de algemene supportmailbox wordt een ticket aangemaakt. Als het afzenderadres voorkomt bij een contact of een organisatie, dan wordt het dossieritem daarop vastgelegd. In de onderwerpregel komt het ID dat hoort bij het dossieritem.
Onbekend e-mailadres
Bij een onbekend e-mailadres, wordt op basis van domeinnaam de juiste organisatie erbij gezocht. Het ticket-ID komt automatisch in de onderwerpregel. Alle correspondentie rondom het ticket wordt gebundeld onder dit ID nummer in het dossier in AFAS Profit
Voordelen koppeling supportmailbox met AFAS Profit CRM
- Eén centrale plek voor al je tickets – AFAS Profit CRM
- Focus op afhandelen van tickets en supportaanvragen i.p.v. administratieve verwerking
- Geen dubbel werk door het automatisch aanmaken van tickets, dossieritems en workflows